19 de març de 2012

Avui ens han parlat de Budisme i meditació

Avui ha vingut a l'Institut Escola de Móra la Nova Ricard Rotllan, el monjo budista, molt conegut pel minut de meditació que fa al programa de Catalunya Ràdio L'ofici de viure que condueix Gaspar Hernández.
Ricard ha fet un taller de dos hores per als nostre alumnes en el qual s'ha explicat a grans trets què és el budisme, el seu naixement fa uns 2500 anys, al  regne de Sakya al Nord d'Índia i el sud de Nepal, de mans del príncep Siddharta, que davant la pobresa, el sofriment, la mort i l'ascetisme que va veure quan va sortir del seu palau per primera vegada, va creure que l'ascetisme era el camí a seguir endavant.
L'objectiu del busdime és la pau i la saviesa, i encara el suprem gran amor, i la suprema gran compassió.El budisme té tres aforismes: procurar no fer mai mal, sempre fer el bé i controlar la ment.

 Abans de començar la meditació ens ha explicat que tenim tres savieses: escoltar, reflexionar i meditar. El desenvolupament d'una concentració interna estable és la verdadera finalitat de la meditació. Amb aquesta habilitat mental podem tornar a trobar la nostra vertadera naturalesa. Si volem descriure la vertadera naturalesa de la ment podem assegurar que és un estat de claredat i reconeixement.
Han practicat la meditació, i tot i que ha costat, els alumnes han sortit contents i amb bones vibracions d'aquest taller.
Més tard, a les 12h ha ofert una sessió per a professorat, pares i mares i públic en general al Casal municipal de Móra la Nova, on també després d'una explicació hem practicat la meditació.
Podeu buscar més informació al seu bloc
  
La meditació no és difícil, però si no estem acostumats és com tot, hem d'agafar uns hàbits per practicar-la.
El primer pas per a la meditació és posar-se en una posició còmoda, assegut  amb les cames creuades, esquena recta, estirant una mica el cap endavant, la barbeta endintre, la llengua amunt tocant les dents davanteres de dalt, boca relaxada, espatlles relaxades... les mans, un palmell endins, la mà esquerra a sota de la dreta i tocant-se els dos dits polzes.
Comença la meditació repetint interiorment moltes vegades "dono el meu cos a relaxar-se", portant una respiració tranquil·la i concentrant-se amb la frase. El segon exercici és concentrar-se en la respiració: cada vegada que exhalem comptem un número, 1, 2,3... fins a 21; i després a l'inrevés: quan inhalarem començarem a comptar 1,2,3... també fins a 21. si ens perdem, hem de tornar a iniciar el compte; un altre exercici que es pot fer és centrar l'atenció al principi, al mig i al final de la inhalació; i també al principi, al mig i al final de l'exhalació. La meditació pot durar 10 minuts, o 5, el que nosaltres creguem. Ell explicava als alumnes que en fa cada dia quan es lleva una hora i mitja, creu que és el millor moment del dia, al matí.
Ha estat una bona experiència tant per al jovent com per als adults.

Consulteu el bloc de l'Institut Escola on hi ha comentaris dels mateixos alumnes i del propi monjo. També hi ha un àlbum de fotografies. Cliqueu aquí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada